Tianjin Blue

Tianjin Blue

Egy Jackie Chan film az életem

2018. május 26. - Ba Jin

Nem akartam igazából posztot írni erről, mert nem tartottam annyira érdekesnek, de aztán úgy éreztem, hogy van érdeklődés, ezért most még is csak megírom ezt. Ez talán most egy ilyen összefoglaló poszt.

Szóval a dolog úgy kezdődött, hogy kitaláltam, ha már itt vagyok, akkor meg akarok tanulni taijizni. Képtelen vagyok leírni magyaros átírásban sajnálom, az egy erőszak a szervezetem számára. Ezért írtam a tianjini csoport csetbe, hogy esetleg valaki ismer-e valakit, aki rendes taijit tanít. Úgy értem, hogy ez is egy olyan dolog, hogy nagyjából mindenki tud taijizni, csak kérdés, hogy milyen szinten és mennyire "eredeti" az a forma, amit csinál. Na, a lényeg, hogy kaptam ezt a kontaktot és beszéltem is vele, hogy tényleg tanítanak-e és külföldieket tanítanak-e egyáltalán. Meg azért így kb. mennyibe fog ez nekem fájni. Na most ezeket az infokat viszonylag gyorsan letisztáztuk, de vicces volt, mert a néni így megkérdezte tőlem, hogy kitől kaptam meg a kontaktját, mert aznap rengeteg külföldi írt neki, hogy szeretne tanulni. Én leírtam neki, hogy az én saram, én érdeklődtem csoportcsetben ezután. Kaptam egyébként promo videót is róluk és engem alapvetően meggyőzőtt. Sajnos nagyon kevés szabadidőm van. Ugye kínai cég, állandóan dolgozni kell. Ezért ők hiába gyakorolnak mindennap 7:30-10:30-ig, az nekem teljesen kiesik. Kivéve a hétvége, akkor lehet belefér, de így is csak heti egyszer valószínűleg. A lényeg, hogy ma összekapartam magam reggel és kimentem a parkba. Igen, mert egy parkban gyakorolnak, ami szerencsére 1 metró megállóra van tőlem. Mondta, hogy keressem meg. Mondjuk ezt nem teljesen gondoltam át, ugyanis a kínai park maga az életszíntere. Vagy hat millióan voltak ott reggel fél nyolckor! Egy csomóan taijiznak, volt kung fu edzés is, rengetegen táncolnak, sárkányt eregetnek, különböző gépeken edzenek, meg amit el tudtok képzelni. Instán volt róla egy rövid videó, majd lesz is még. Szóval kicsit olyan volt őt megkeresni, mintha egy parkolóban, ahol csak piros suzukik vannak, piros suzukit keresnék. Bolyongtam is vagy egy órát, aztán felhívtam, azért csak egy óra után, mert akkor adta meg a számát. Mint kiderült egyszer már el is mentem mellettük, na de nem baj a lényeg, hogy a végén megtaláltam őket.

33503911_10216596557015741_7547712759891230720_n.jpg

Egy kép a parkról az íze végett

Na szóval, miután megtaláltam elkezdtünk beszélgetni. Szokásos kérdések, honnan jövök, mit csinálok, ilyenek. Aztán elmondta, hogy választhatok két féle taiji közül, nézzem meg, melyiket szeretném. Kezdésnek a Chen-stílusú taijiban állapodtunk meg. Megkérdeztem télen hol gyakorolnak, azt mondta itt. Mondom az csodálatos és nem fáznak? Erre az volt a válasz, hogy nyáron melegben gyakorolunk, télen hidegben, teljesen mindegy az időjárás. Mondom az korrekt. Azt mondta, hogy megtanítja a teljes formát, ami attól függően, hogy milyen gyorsan tanulok lehet 4 hónap, de akár 1 év is. Ez csak az ár szempontjából érdekes, de igazából a lényeg az, hogy van hol tanulni. 

33527165_10216596360050817_1097099883380211712_n.jpgBagua kard

Ezenfelül tanítanak Baguat is. Az egyik mester pedig hirtelen a kezembe nyomta ezt. Ez egy Bagua kard, ahhoz a formagyakorlathoz tartozik. A videón majd látszanak azok a Yin yang körök, azok a baguahoz vannak felrajzolva, de simán a homokba is rajzolnak köröket a gyakorláshoz. Egyébként a kard nem éles, meg semmi extra, sima gyakorló kard, viszont meglepően nehéz. Nem is értem, hogyan nem szakad ki a kezük, ahogy forognak vele. A bagua önmagában a taoista kozmológiához tartozik és azt jelenti, hogy 8 szimbólum. Nekem pedig azért különösen kedves, mert ez alapján dolgozták az Avatar: The last Airbender rajzfilmben az airbendinget. Meg egy csomó másik filmben is. Összesen három mester van, az egyik oda is adta a cipőjét, hogy felpróbáljam, mert jövő hétvégére szereznek nekem egyet, hogy tudjak miben gyakorolni. Mint kiderült az egyik tanítvány egyébként akupunktúra mester, szóval mondták, ha bármi bajom van, őt keressem. 

Az öreg a mester, elég jól tolja. A poszt címe pedig, azért lett ez, mert engem ez tisztára a részeges karatemesterre emlékeztetett, amikor nem akarja megtanulni az utolsó istent, mert az nő és neki az nem megy. Aztán a végén még leültünk kicsit beszélgetni, ugye ritka, hogy egy magam fajta külföldi keveredik közéjük. Közben persze pattantak el a cigaretták és csattantak a turhák! Aztán jöttek a szokásos kérdések. Házas vagy? Kínai vagy európai barátnőt szeretnél? Mert ha kínait, akkor lehet tudok valakit. Mik a terveid a jövőre? Hány éves vagy? Mit csinálsz? Mi a zodiákusod? Aztán fogalmam sincs hogy hogyan, de elkezdtek Hitlerről beszélni, meg arról, hogy volt-e gyereke vagy sem! Ja, meg persze a kereszténységről kérdezgettek, meg persze megemlítették, hogy Tianjin lakossága kb. annyi, mint Magyarországé. Attól pedig egy kicsit büszkének éreztem magam, hogy én tanulhatok tőlük, mert beszélek kínaiul és az összes többi külföldi, aki írt a mesternek pedig nem, mert hát ez komoly akadályokat jelentene az oktatásban. Rajtam kívül még talán egy külföldi van, aki tanul tőlük. Egyébként 17 év gyakorlata van a mesternek és tanított már külföldieket ezt elmesélte. Mondjuk ezalatt leginkább koreaikat meg japánokat értett. Mindenesetre én tökre élveztem ezt a dolgot, tulajdonképpen van némi megszálottságom a kínai kultúra felé, amit most erőteljesen kiélek.

A bejegyzés trackback címe:

https://tianjinblue.blog.hu/api/trackback/id/tr9714003648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása