Tianjin Blue

Tianjin Blue

Észak-Kína vs. Én

2018. április 06. - Ba Jin

Jó hát munkaszünet van, mi mást csináljak, mint hogy blogot írjak? Ráadásul a mai napom csodálatos volt, olyan meglepetésekkel, amikre magam sem számítottam. Az Éden Hotel Kínához képest egy két éves kis gyerek legózása. Na, de kezdjük is el valahol már akkor. 

Olyan hideg volt reggel, hogy vissza kellet feküdnöm az ágyba nehogy szarrá fagyjak. Néha azt gondolom, hogy Észak-Kína próbára akar tenni, hogy ide tartozom-e én egyáltalán és birokra kelünk egymással. Mindenesetre összekapartam magam és elindultam az uszodába. Sajnos erről nincsenek képek, mert nem tudtam, hogy milyen uszoda szekrények vannak és ezért nem mertem magammal vinni csak azokat a cuccokat, amiket feltétlenül muszáj. Szóval megkérdeztem a főbérlőm, ezentúl így fogok rá hivatkozni, hogy hol van uszoda a közelbe. Mutatott is egyet két metró megállóra innen. Na mondom fasza. El is indultam a megfelelő irányba, aztán még vagy fél órát bolyongtam a környéken, amíg megtaláltam az épületet. Az ajtó zárva volt, de arra gondoltam, hogy biztos nem ez a főbejárat ebben igazam is volt, csak ettől még továbbra sem volt nyitva az uszoda. Ezt úgy tudtam meg, hogy gondoltam megkerülöm ezt a szart, aztán megtaláltam a kapu őrzőjét, aki elmagyarázta, hogy ez biza nem lesz mostanában nyitva. Azt hiszem felújítják vagy valami ilyesmi. Mondom csodálatos, de én úgy döntöttem, hogy ma úszni fogok, tehát úszni fogok. Az úszás nem játék. Szerencsére a jó öreg baidu a segítségemre sietett és kiderült, hogy van egy uszoda két busz megállóra innen. Remek. Azért ott is bolyongtam egy darabig, mert ez az uszoda tulajdonképpen egy iskola uszodája. Gyakorlatilag mellig ér a víz benne nekem. Ja és nem ez votl a csodálatos, hanem az, hogy tárva nyitva minden. Volt vagy 5 fok az uszodában. A víz olyan hideg volt, hogy el se hittem, hogy ez lehetséges. Mindezt rengeteg pénzért, mert az úszás elég luxusnak számít errefelé. Bérlettel olcsóbb, de azt a jövő hétig nem akarok venni, mert látni akarom, hogy mennyien használják, mert oké, hogy most szinte csak én voltam meg 1-2 kínai, de ha az iskola használja oktatásra és tele van gyerekkel azaz 5 darab sáv, ami van, akkor tök értelmetlen az egész. A lényeg, hogy úsztam és utána elmentem zuhanyozni, ami szintén fantasztikus volt, mert érzékelős a zuhanyzó és kb. 10 percig illegettem-billegettem a seggem előtte, mire rájöttem, hogyan is lehetséges használni. Természetesen ebből olyan forró víz jön (ilyen hidegben, minden kurva forró - a szerk.), hogy azt hittem teljesen leégetem a bőröm. Viszont ez még hagyján. Tudjátok mi nincsen egy kínai uszodában? Hát hajszárító baszomallássan, mondjuk konnektort se láttam, nem mintha lenne sajátom. Ezért a tök hideg, orkán erejű szélben vizes hajjal hakniztam hazáig. A csúcs az volt egyébként, amikor az egyik kínai forma rágyújtott az öltözőben. Ekkor még azt hittem, hogy ez lesz a napom csúcspontja. Nem tévedhettem volna nagyobbat. 

Ugyanis a hazafelé úton, ahol sikerült a rossz oldali metróba lemenni, ezért ki kellett jönnöm és körbe mennem, majd újra átmennem a biztonsági ellenőrzésen, szóval így álltam és bambultam a megállóban és vártam, hogy jöjjön a szerelvény, amikor a semmiből egyszer csak elém toppant egy hétéves kis forma gyerek és elkezdett nekem kurva hangosan énekelni. Szerintem angolul szeretett volna, de egy büdös szót nem értettem belőle és annyira meglepett, hogy egy mosolyon kívül többre nem is futotta, még szerencse, hogy nem csapott át röhögésbe. Amúgy imádom, ahogy a gyerekek néha így rám mutatnak és elkiáltják magukat, hogy waiguoren (külföldi ember). Elég vicces. 

Na, de kicsit más most. A mosógéppel még nem sikerült összehaverkodnom, valamiért minden mosás után tök habos marad a ruhám és rettentő mód vizes is, pedig ma rányomtam egy extra centrifugát is. Mint halottnak a csók. Még van egy opció, amit kipróbálok majd. Erről jut eszembe a főbérlőm teljesen kiborítottam, amikor mondtam neki, hogy vettem egy ruhaszárító állványt. Azt hittem itt fog agyvérzést kapni. Rögtön rohant a teraszra és mutogatta, hogy de hát ott a drót!!! Minek neked állvány? Lezártam a vitát azzal, hogy nekem így kényelmesebb, különben belecsúszunk egy never ending történetbe. Mondjuk a mosóport se teljesen értette azt hiszem. Vannak fura dolgaim. Például a közlekedés. Rájöttem, hogy én vagyok az egyetlen itt, aki útban van a forgalom számára és tök kiszámíthatlanul közlekedik. Ezért mostanában az a taktikám, hogy mindig lekövetek egy kínait, mint az árnyék. Ettől függetlenül, ma kétszer basztak majdnem el a járdán ezek az őrült warhogok. Ez így ilyen dolog, majd felveszem a ritmust. 

Lezárásképp pedig el kell mesélnem, hogy elég sűrűn ide a muszlimba járok kajálni, mert jól főznek és kedvesek. Egész kezdek összebarátkozni a kiszolgáló lánnyal. Mindig mosolyog ha lát. Ma pedig úgy voltam vele, bár tudom, hogy mondtam a levest, de végül ki kellett próbálnom valamit, amit eddig még nem és van ey csomó ilyen savanyúságnak kinéző dolog kipakolva és megkérdezgettem, hogy mi micsoda. Persze ő mondta én közben pedig realizáltam, hogy a nevük nem visz sokkal közelebb a megfejtéshez. Ezért elővettem a telefonomon a szótárat, hogy beleírjam és hát imádom, ahogy elmagyaráznak egy írásjegyet, de tényleg! Azt 面筋 (mianjin) az étel neve és az első írásjegy teljesen rendben volt, az általában a kenyér és tésztafélék írásjegye a másodikkal viszont balfaszkodtam. Szóval így mondta, hogy két bambusz alatt a hold és egy li. Hát ez mennyivel jobb már, mint az, hogy b, mint béla a, mint aladár és a többi. 

Közben rám szóltak több helyről is, hogy kevés a kép, ezért a poszt végére ide rakok egy csomót, amiknek igazán semmi köze sincs a poszthoz, de azért élvezzétek. Különböző kínai csemegék vannak rajta, meg a fent említett mianjin is. 

29791699_10216214665868701_3084485283937255424_o.jpg

29792593_10216214665188684_970061051481554944_o.jpgEz ilyen mindenféle hal, meg polip cucc.

 

30126918_10216214664788674_1861514262891986944_o.jpgSzintén

30127077_10216214667548743_1844605419029266432_o.jpgAzért nagyvezérünk, hogy oda lenne már, a hántolt marhahús ízű szotyiért?!

30127158_10216214666748723_6534647154357567488_o.jpgKedvencem a zöldborsó chips!

30221718_10216214666228710_2520726755677831168_o.jpg

30226888_10216214663308637_6892954590572969984_o.jpgEzek ilyen szárított marhahúsok. Mondjuk ezt lehet ki fogom próbálni majd.

30264816_10216214668428765_2252753631432409088_o.jpgGondolom már kurvára vártátok ez a mianjin. Ez kenyér megküldve szójaszósszal és csipőssel, némileg ilyen szétázott, de amúgy nagyon jó!

29793841_10216214668188759_2958829259709218816_o.jpgEnnél folyékonyabb kenyér meg soha nem lesz! Ez konkrétan kenyérsavas ital!

A bejegyzés trackback címe:

https://tianjinblue.blog.hu/api/trackback/id/tr9513814282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JaMChir 2018.04.06. 17:22:26

Olvaslak! Novemberben voltunk yunnanban nyaralni. Zseniális Kína.
Szárított húst én próbáltam, szerintem király. :)
A vákumcsomagolttyúkláb szupermarketből a legjobb evör.
A zuhany a WCvel amúgy érdekes ötlet, ha ismernék a domestost, még azt is mondanám, hogy rendesen higiénikusabb. De amíg ott voltunk inkább az 'ANTSz bezárná az országot' érzés volt bennem.... :'D
Posztolj sok kajaképet, nagyon hiányzik! Én is imádom!
Puszi! J

Ba Jin 2018.04.07. 05:55:48

@JaMChir: Tökre örülök, hogy olvasod! Én egyszer voltam Kunmingban kb. 3 napot, de az nagyon jó volt! Majd rájuk megyek akkor, de annyi itt a jó kaja, hogy azért a zacskózott dolgok, mindig a végére kerülnek. :D

Drago Brutic1 2018.04.07. 12:47:24

Jó volt olvasni! Imádtam a stílust.

waiguoren témában néhány sztori. (192 cm vagyok, átlagosnál kicsit hosszabb orral)
Jinchuan - három kiskatona szólít meg, kettő közrefog, a harmadik fotóz.. Aztán cserélnek, háromszor lefotóznak. Mint valami elfogott amerikai kém.
Ugyanott filmgyár: kiskrapek (3 év körül) teljesen lefagy, anyukája megkérdezi, megfoghatja e a gyerek az orrom. Persze. Megsimogat, mint egy egzotikus állatot.
Fal, Peking közelében - egy vidéki család videózik öt percet áhítattal. A Fal nem is érdekelte őket innentől fogva.
Chengdu (egy másik utazás) Luxusautó befékez előttem, 3 helyi aranyifjú ugrik ki a plasztikázott cicababával. Azt hittem emberrablás lesz. Közös fotó lett belőle.

Imádtam a kínaiak gyermeteg érdeklődését a külföldiek iránt, ezzel együtt nem biztos, hogy élnék ott :)

Ba Jin 2018.04.07. 13:35:31

@Drago Brutic1: Köszönöm! Örülök, ha tetszett. Most még ilyen történetek nem voltak, de az egyik kedvencem még anno Pekingben volt, amikor az egyik kolumbiai barátunk eltévelyedett egy kicsit és megállt a robogójával körbenézni. Mire egy kínai odarohant, végig húzta rajta az ujját, majd megnyalta.

A másik ilyen Kunmingban volt, amikor voltunk vagy 6-7 külföldiek és szerettünk volna egy csoportképet magunkról. Először nagyon nem akartak segíteni a kínaiak, hiába magyaráztuk nekik, hogy csak egy képet szeretnénk. Aztán amikor az egyik bátrabb srác bevállalta onnantól nem tudtunk eljönni, mert mindenki velünk akart fotózkodni.

M1nd3gy 2018.04.07. 13:38:59

Nem lennél egy közönséges mocskosszájú ember akkor még akár érdekes is lehetne a blogod...

Attilajukkaja 2018.04.07. 15:24:06

@M1nd3gy:
Ne légy már ilyen!! :o))
A poszt így s nagyon élvezetes. És közvetlen.

@Ba Jin:
Én is sokszor dolgoztam Kínában, de nem északon, hanem Shandongban.
Nagyon élveztem az írásodat!!!!!

Lucksmith 2018.04.07. 15:27:34

A megfelelő helyen és időben elhelyezett bazmeg sokat hozzátehet egy íráshoz, de itt elég öncélúnak és soknak tűnik. Kár érte, a téma érdekes lenne, csak ez így alpári.

Stupid 2018.04.07. 18:57:20

Egyetértek. A trágárság nem épp idevaló. Akinek meg tetszik, az a kisgyerekével is olvastassa el és utána magyarázza is meg azt neki, hogy miért is szabad így fogalmazni. Na meg azt, hogy melyik szó mit is jelent. Én proli negyedben nőttem fel, sok újat nem tud e témában senki mondani, tehát ez a duma nem idegen a fülemnek. De ez itt elég gáz, törölném is az Index moderátora helyében az egész posztot.

Attilajukkaja 2018.04.07. 19:12:56

@Stupid:
"Akinek meg tetszik, az a kisgyerekével is olvastassa el és utána magyarázza is meg azt neki, hogy miért is szabad így fogalmazni."
Mennyi intoleráns, prűd ember egy nem kisgyerekeknek szánt blogon!!!! Akinek meg csak annyi jött le az egész posztból, hogy van benne három-négy gyengén erős szitokszó, és csak ehhez képes hozzászólni, az magyarázza majd el a gyerekének, hogy mit jelent a szövegértés.
Az Index moderátora helyében törölném az ilyen kommentelőket.

Erik Zajta 2018.04.08. 21:12:38

Olvasunk Bálint:) Remek, de jó bőven írsz, így csak most tudtam mindent elolvasni. Örülök, hogy tudtál úszni!
süti beállítások módosítása